Friday, July 13, 2012

JANGAN LEMPAR BATU SEMBUNYI TANGAN

Irine fernanadez-Going around the bushes mengenai isu amah.
Selepas membuat penyataan bahawa pekerja asing sudah tidak selamat di Malaysia, Irine Fernanadez cuba mengetahkan dan menghidupkan semula isu lama yakni amah dikatakan dirogol di Malaysia. Irine langsung tidak menyebut mengenai amah yang pernah didera dan dicukur rambut kemudian dipaksa memakan babi walaupun dia berugama Islam. Kenapa kes amah, Mantik Hani, 36 tahun yang mati didera majikannya tidak disentuh irine? Tidakkah dia lebih berminat membuat TOMAHAN dan lebih condong membuat isu politik?

Irine Fernanadez hanya berminat mengenai isu amah yang konon dirogol oleh majikannya seorang menteri. Walaupun jelas ini berbau tomahan. Irine terus menafikan dia berniat jahat walaupun dia sebenarnya melontar batu kemudian menyembunyikan tangannya. Logikkah seorang menteri dengan mudah merogol amahnya?

Kenapa Irine tidak menumpuhkan kes berbunuhan sesama pekerja asing dan penderaan amah oleh majikan 'instead" dia memilih kes rogol yang melibatkan pihak yang berprofile tinggi. Tuduhan inipun pun hanya sekadar tuduhan yang belum pasti kebenarannya? Jelaslah bahawa Irine sebagai Waita PKR hanya berniat dan berniat membuat tomahan.

janganlah berkelakuan "going around the bushes". Sekilas ikan di air rakyat sudah tahu jantan betinanya. Sukar Irine menyembunyikan niat buruknya dan sikap keberpura-puraanya kepada umum. Inilah sifat typical Irine dengan kuncu-kuncunya dalam PKR yang patut ditolak masyarakat. Jika ramai rakyat seperi begini, akan tidak amanlah negara!.

"Maybe" kita akan melihat sekali lagi Irine ditolak dengan menggunakan wheelchair walaupun kakinya tidak patah!



No comments: